سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه می توان بدهی قبض موبایل را قسط بندی کرد؟

اپراتور همراه اول به عنوان اولین اپراتور رایج کشور چندین سال پیش با تولید و عرضه سیم کارتی با پیش شماره 912 به عنوان اولین خط دائمی در کشور توجه بسیاری به خود جلب کرد فرق سیم کارت های دائمی با سیم کارت های اعتباری در شارژ است یعنی شما با سیم کارت های دائمی به طور نامحدود میتوانید پیامک ارسال کنید و مکالمه کنید ولی در آخر هر ماه برایتان به صورت پیامک قبضی با محاسبه تعداد پیامک ها و دقایق مکالمه های تلفنی است.ولی برای بسیاری از دوستانی که قبض های سنگینی دریافت میکنند و توان پرداخت یکجا را ندارند همراه اول طرحی گذاشته است که میتوانند به صورت قسطی قبض را پرداخت کنند که ما نحوه پرداخت اقساطی را در ادامه این مطلب به شما توضیح خواهیم داد.اپراتور همراه اول هر روز تلاش میکند تا خدمات بسیاری در اختیار مشترکین بگذارد که مشترکینش در راحت ترین و سریع ترین زمان ممکن نیاز های خود را برطرف کنند.افزایش هزینه های ارتباطی آن هم در شرایطی که استفاده از تلفن های همراه برای انجام کارهای مختلف شخصی و اداری به جزء جدایی ناپذیر زندگی های مدرن تبدیل شده است؛ بسیاری از کاربران را با چالش بزرگی روبرو می سازد. به همین خاطر طرح تقسیط بدهی قبض موبایل به عنوان یک راهکار از سوی اپراتورها در نظر گرفته شد و در دسترس مشترکین متقاضی قرار گرفت.

با توجه به این که در حال حاضر اپراتور همراه اول از بیشترین تعداد مشترک سیم کارت دائمی در کشور برخوردار است؛ در این مطلب به طور خاص جزئیات این طرح را در این اپراتور بررسی می کنیم:

 

طرح تقسیط بدهی همراه اول چیست؟

اپراتور همراه اول برای زمان هایی که بدهی مشترکین سیم کارت دائمی به حدی می رسد که کاربر توانایی پرداخت یکباره قبض خود را ندارد؛ طرح تقسیط بدهی را پیشنهاد می دهد تا هم مبلغ قبض به صورت اقساطی پرداخت شود و هم اپراتور بدهی خود را دریافت کند.

این طرح که در راستای رفاه حال مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول تدارک دیده شده، از یک جهت کمک می کند تا مشترک سیم کارت دائمی همراه اول، فشاری برای پرداخت یک قبض سنگین تحمل نکند و از سوی دیگر سیم کارت به دلیل بدهی قطع نشده و در چرخه ارتباط باقی بماند.

 

شرایط تقسیط بدهی قبض پایان دوره سیم کارت دائمی همراه اول

اساسا اپراتور همراه اول این طرح را ایجاد کرده تا مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول که مبلغ نسبتا کلان یا خارج از توانشان را بدهکار هستند؛ بتوانند با تقسیط بدهی هم چنان از سیم کارت خود استفاده نموده و دچار دردسرهای قطع یک طرفه یا دوطرفه سیم کارت نشوند.

ولی با این وجود هر مشترکی نمی تواند از این طرح استفاده کند و مشترکین تنها در صورت داشتن شرایط ذیل امکان استفاده از طرح اقساطی بدهی را خواهند داشت:

بر اساس اعلام اپراتور همراه اول کلیه مشترکین سیم کارت دائمی این اپراتور که در وضعیت نرمال یا قطع قرار دارند و مبلغ بدهی آنها حداقل 500،000 ریال ( 50 هزار تومان ) می باشد؛ می توانند از این طرح برای تقسیط بدهی خود استفاده نمایند. بنابراین در زمان تقسیط بدهی سیم کارت، الزامی به وصل بودن سیم کارت نیست و افرادی که سیم کارتشان به دلیل بدهی قطع شده نیز می توانند بدهی سیم کارتشان را به صورت اقساطی به همراه اول پرداخت کنند.

علاوه بر این میزان بدهی طی سال های مختلف تغییر کرده است، به طوری که در سال های گذشته حداقل بدهی 10 هزار تومان بود؛ ولی در حال حاضر حداقل مبلغ برای تقسیط صورت حساب 50 هزار تومان می باشد. ( در صورت هر نوع تغییر در مبلغ تقسیط، مبلغ جدید از سوی اپراتور همراه اول اعلام می گردد.)

 

در صورتی که سیم کارت سلب امتیاز شده باشد؛ چه باید کرد؟

اگر به عنوان مشترک سیم کارت دائمی همراه اول، سیم کارتتان به دلیل بدهی سلب امتیاز شده است؛ باید مالک سیم کارت به همراه کارت ملی در یکی از مراکز مخابراتی تلفن ثابت در تهران و یا ادارات امور مشترکین در سایر استان ها حاضر شده و با استفاده از این طرح نسبت به تقسیط بدهی سیم کارت سلب امتیاز شده خود اقدام نماید.

 

محدودیت های سیم کارت تقسیط شده:

 در صورتی که مشترک سیم کارت دائمی همراه اول از طرح تقسیط سیم کارت استفاده نماید؛ در مدت تقسیط، محدودیت های ذیل برای خط مورد نظر اعمال می شود که توصیه می شود؛ قبل از انجام این کار به این موارد توجه کافی داشته باشید:

·        قطع سرویس رومینگ بین الملل

·        محدودیت سقف مکالمات تا 80% مبلغ پانصد هزار ریال

·        اعمال قطع صوری تقسیط روی خط جهت جلوگیری از نقل و انتقال تا پایان اقساط

بدیهی است بعد از پرداخت آخرین قسط، محدودیت های فوق برداشته شده و سیم کارت به حالت نرمال بر می گردد.

قوانین و نکات مهم:

·        بعد از تقسیط بدهی، مشترک باید حداکثر تا 3 روز اولین قسط خود را پرداخت نماید.

·        در صورت عدم پرداخت حتی یکبار از موعد سررسید اقساط تعیین شده، تقسیط باطل و مانده بدهی مجددا به صورت حساب مشترک برمی گردد.

·        مشترکینی که در وضعیت تسویه حساب اقساط یا تقسیط مجدد می باشند؛ باید با مراجعه به مراکز تلفن ثابت در تهران و یا ادارات مشترکین در مراکز استان ها نسبت به اخذ قبض میان دوره به روز و پرداخت آن جهت وصل تلفن خود نسبت به تقسیط مجدد خط اقدام نمایند.

·        امکان پرداخت قبض میان دوره و به روز از طریق پرتال همراه اول و سامانه همراه من نیز وجود دارد که مشترکین در حالت تسویه حساب اقساط می توانند از آن استفاده کنند.

·        سررسید اقساط به صورت ماهانه توسط سیستم تعیین می شود که مشترکین می توانند پس از اخذ شناسه قبض از طریق مراجعه به سامانه همراه من نسبت به پرداخت آن با استفاده از کلیه روش های حضوری و غیر حضوری پرداخت مانند تلفن بانک، ATM و ....  اقدام نمایند.

·        در صورت عدم پرداخت قسط، درخواست تقسیط بدهی لغو شده و امکان تقسیط مجدد برای مشترکینی که 2 بار تقسیط را لغو نموده اند، تا یک سال وجود نخواهد داشت.

 

نحوه تقسیط بدهی قبض پایان دوره مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول

مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول می توانند با استفاده از روش های ذیل نسبت به تقسیط بدهی سیم کارت خود اقدام نمایند:

·        مراجعه به سامانه همراه من / بخش صورت حساب من / تقسیط بدهی

·        مراجعه حضوری به مراکز تلفن ثابت در تهران و یا ادارات امور مشترکین در مراکز استان ها

شایان ذکر است کلیه مواردی که در مراکز تلفن ثابت تقسیط شده باشد؛ قابلیت پرداخت در پرتال همراه اول را داشته و کلیه موارد تقسیط شده در پرتال همراه اول و سامانه همراه من نیز قابلیت چاپ قبض در مراکز تلفن ثابت در تهران و یا ادارات امور مشترکین در استان ها را دارا می باشد.

از آنجا که یکی از مهم ترین دلایل افراد برای استفاده از سیم کارت دائمی، در دسترس بودن همیشگی خدمات و سرویس ها می باشد؛ قطعی خط یا سلب امتیاز، معمولا کاربران را دچار مشکلاتی می کند که در برخی شرایط امکان مدیریت آنها وجود ندارد. بدیهی است طرح تقسیط بدهی قبض پایان دوره شرایطی را فراهم می سازد که مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول با خیالی راحت تر از خدمات و سرویس های این اپراتور استفاده کرده و دغدغه قطعی یا سلب امتیاز سیم کارت را نداشته باشند.