سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین زمان پرداخت قبض پایان دوره سیم کارت دائمی همراه اول

اپراتور همراه اول در سه دهه پیش شروع به فعالیت کاری خود در حوزه سیم کارت کرد و امروزه اولین اپراتور رایج در کشور است همراه اول اولین سیم کارت که تولید و عرضه کرد سیم کارت دائمی بود که چندین سال است در بین مردم بسیار محبوب شده است. برای دارندگان سیم کارت دائمی ایرانسل ماهانه قبضی بر حسب دقایق مکالمات و تعداد پیامک به صورت پیامک ارسال میشود این پیامک حاوی مبلغ محاسبه  شده است.در پیاامک زمان پرداخت قید شده ولی بحثی وجود دارد که اگر کاربرانی که دارای سیم کارت های دائمی همراه اول هستند سر موقع مبلغ قبض را پرداخت کنند در سامانه همراه اول به عنوان کاربر خوش حساب اسمشان ثبت می گردد و این خوش حسابی جوایز مختلف با مزایای بسیاری دارد و میتوان این بحث را بهترین زمان پرداخت قبض نامید.. ما در ادامه مطلب از جوایز خوش حسابی به طور کامل توضیح خواهیم داد . اپراتور همراه اول هر روز در تلاش است تا بهترین خدمات را در اختیار مشترکین خود بگذارد.

به همین خاطر در این مطلب در مورد بهترین زمان پرداخت مبلغ صورت حساب پایان دوره مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول قبل از یک طرفه شدن خط صحبت می کنیم تا مشترکین بتوانند در بازه زمانی تعیین شده نسبت به این کار اقدام نموده و از ضررهای احتمالی قطعی سیم کارت بکاهند:

 

صورت حساب پایان دوره قبض مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول

قطعا قبض هر مشترک سیم کارت دائمی منحصر بفرد بوده و با توجه به نوع و میزان استفاده از خدمات و سرویس های ارتباطی تعیین می گردد؛ ولی به طور کلی قبض همه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول، شامل موارد ذیل می شود:

آبونمان یا هزینه اشتراک
مکالمه های درون شبکه
مکالمه های خارجه
پیام های کوتاه
بسته های اینترنت
مالیات و عوارض
بستانکاری و بدهکاری
سرویس ارزش افزوده
رومینگ بین الملل
درآمد عمومی دولت

 

شرایط یک طرفه شدن سیم کارت دائمی همراه اول

مطمئنا یکی از مهم ترین دلایل افراد برای استفاده از سیم کارت دائمی، در دسترس بودن همیشگی خدمات و سرویس ها می باشد؛ قطعی خط یا سلب امتیاز معمولا کاربران را دچار مشکلاتی می کند که در برخی شرایط امکان مدیریت آنها وجود ندارد؛ به همین خاطر پرداخت صورت حساب در زمان مشخص یکی از ضروری ترین کارهایی است که باید کاربران به آن توجه داشته باشند.

به طور کلی در روزهای اول و دوم هر ماه پرداخت صورت حساب لحاظ نخواهد شد که دلیل آن انجام عملیات صورت حساب گیری می باشد. بعد از آن در روز چهارم هر ماه، پیامک جزئیات مبلغی که باید توسط مشترک پرداخت گردد؛ برای هر مشترک ارسال می شود که از آن زمان به بعد مشترک می تواند نسبت به پرداخت قبض خود اقدام نماید.

بهترین زمان پرداخت مبلغ صورت حساب برای کاربران سیم کارت دائمی همراه اول تا 15 هر ماه می باشد که در صورت عدم پرداخت در این بازه زمانی، امکان یک طرفه شدن خط وجود دارد که اگر بعد از دریافت اخطارها هم چنان مشترک نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نکند، امکان قطعی دو طرفه خط وجود دارد. البته مشترکین توجه داشته باشند که از تاریخ 1/9/1402 در صورت عدم پرداخت صورت حساب دوره و اعمال محدودیت، وصل مجدد خط نیز مشمول 50،000 ریال معادل پنج هزار تومان هزینه وصل خواهد شد.

شایان ذکر است بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، کلیه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول که تا تاریخ ششم هر ماه، مبلغ قبض موبایل خود را به صورت غیر حضوری تسویه نمایند؛ مشمول دریافت امتیاز خوش حسابی و جایزه این بخش خواهند شد. این طرح که تحت عنوان هدیه شتاب در پرداخت شناخته می شود؛ یکی از پرطرفدارترین و کاربردی ترین سرویس های اپراتور همراه اول می باشد.

 

جوایز امتیاز خوش حسابی شامل چه مواردی می شود؟

امتیاز خوش حسابی همراه اول شامل سه جایزه می باشد که مشترکین خوش حساب سیم کارت دائمی همراه اول می توانند از بین این سه مورد، تنها یک مورد را انتخاب نموده و نسبت به فعال سازی آن اقدام نماید:

 

جوایز خوش حسابی همراه اول شامل:

یک روز مکالمه رایگان درون شبکه
دریافت 75 امتیاز باشگاه مشتریان همراه اول ( باشگاه فیروزه ای )
2 گیگا بایت اینترنت رایگان یک روزه

 

نحوه فعال سازی هدیه شتاب در پرداخت:

هنگامی که مشترک سیم کارت دائمی همراه اول قبض پایان دوره خود را حداکثر تا ششم هر ماه و به صورت غیر حضوری پرداخت نماید؛ از سوی اپراتور همراه اول پیامکی دریافت می کند که طی آن اعلام می شود؛ وی مشمول دریافت هدیه شتاب در پرداخت یا همان جایزه خوش حسابی شده است. در این پیامک مدت زمانی که مشترک برای فعال نمودن هدیه خود فرصت دارد نیز به او اعلام می گردد.

با توجه به این که هیچ کدام از این هدایا به صورت خودکار فعال نمی شوند؛ مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول باید بعد از انتخاب نوع جایزه، با استفاده از کدهای دستوری که در جدول ذیل آمده، نسبت به فعال سازی آنها اقدام نمایند:

 

نوع درخواست

کد دستوری

فعال سازی 24 ساعته مکالمه رایگان درون شبکه

# 1151 * 10 *

فعال سازی 2 گیگا بایت اینترنت رایگان یک روزه

# 11521 * 10 *

فعال سازی 75 امتیاز باشگاه مشتریان

# 1153 * 10 *

دریافت راهنما

# 1159 * 10 *

 

نحوه پرداخت صورت حساب پایان دوره سیم کارت دائمی همراه اول

با توجه به این که تنها مشترکینی مشمول جایزه خوش حسابی همراه اول می شوند که اولا تا پایان ششم هر ماه مبلغ قبض خود را تسویه کرده باشند و دوما حتما برای پرداخت قبض از روش های غیر حضوری استفاده کنند. بنابراین لازم است مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول حتما به این نکته توجه داشته باشند و برای پرداخت قبض پایان دوره خود از طریق اپلیکیشن پرکاربرد همراه من و یا تماس با شماره 9990 اقدام نمایند. علاوه بر این امکان پرداخت قبض های پایان دوره مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول از طریق اپ های واسطه بانکی هم وجود دارد.