سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی اپلیکیشن اندروید

طراحی اپلیکیشن اندروید

 

در زندگی مدرن امروزی سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها و به خصوص شبکه‌های اجتماعی به پایگاه اصلی سرگرمی انسان‌ها تبدیل شده‌اند به گونه‌ای که خیلی افراد در طول هفته سخت کار ‌می‌کنند که آخر هفته بتوانند وقت آزاد خود را درون این اپلیکیشن‌ها صرف کنند و لذت کافی را ببرند کم هزینه بودن و حتی ایگان بودن این اپلیکیشن‌ها از طرفی و ز طرف دیگر توانایی استفاده از این اپلییشن‌ها در هر شرایطی و حتی در تخت خوابمان در خانه آن‌هارا به گوشیی محبوب دل‌های انسان قرن بیست و یک کرده است و همین مسائل باعث رقابت شدید در این زمینه شده است  در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی طراحی اپلیکیشن برای اندروید بپردازیم

 

چرا باید اپلیکیشن اندرویدی داشته باشیم

 با توجه به اینکه 71.9% از افراد از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنن، داشتن یک اپلیکیشن اندرویدی به معنی اینه که اپلیکیشن شما روی گوشی‌های هوشمند زیادی نصب خواهد شد و این یعنی که ارتباط شما با مشتریا و مخاطباتون عمیق تر و پیوسته تر خواهد بود. اگر کسب و کارشما و یا خدمات ارائه شده توسط شما از پتانسیل بالایی برخوردار باشن، شما می تونین با ساختن و داشتن یک اپلیکیشن اندرویدی که کارایی لازم رو داشته باشه و در عین حال زیبا و کاربر پسند هم باشه، به راحتی به مشتریا و کاربرا  خدمات‌تون رو ارائه بدین.

 

ویژگی های یک اپلیکیشن اندرویدی خوب

امروزه اپلیکیشن‌های زیادی برای گوشی‌های اندرویدی ساخته میشن. به طور متوسط در هر هفته میلیون‌ها اپلیکیشن با کاربردهای مختلف برای کاربران اندروید در سراسر دنیا ساخته می‌شن اما 25% از اونها بعد از دانلود پاک میشن، حالا اگه شما نمیخواید جزء این 25 درصد باشین، اپلیکیشن شما باید بتونه مخاطب رو جذب کنه، باید ویژگی‌های زیادی داشته باشه که به طور خلاصه بهشون اشاره کردیم . دقت کنید که در طراحی اپلیکیشن این ویژگی‌ها رو حتما در نظر داشته باشین. هرچی اپلیکیشن شما به استاندارد های زیر نزدیک تر باشه، مقبولیت اون در بین کاربران بیشتر میشه·

 

 

·                     کد نویسی قدرتمند

مهمترین بخش یک اپلیکیشن خوب، کدنویسی قدرتمند اونه. استفاده از متد های روز دنیا و زبان‌های برنامه نویسی پیشرفته باعث می‌شه که اپلیکیشن اندروید در بخش کد نویسی هم قدرتمند ظاهر بشه. هرچه بخش کد نویسی اپلیکیشن قدرتمند تر باشه، اپلیکیشن کارایی بیشتری خواهد داشت و امکان موفقیت اون هم  بیشتر خواهد بود.

·                     یکپارچه بودن با سایت ها

اپلیکیشن ها باید با سایت‌های مربوط به خودشون هماهنگ باشن . اگر شما هم سایت دارید و از اپلیکیشن اندرویدی استفاده می‌کنید این اپلیکیشن باید توانایی ارتباط با سایت شما رو داشته باشه، به عنوان مثال کاربرا همونطور که در سایت شما ثبت نام می‌کنن و نام کاربری و کلمه عبور دریافت می کنن، با همان نام کاربری و کلمه عبور هم باید بتونن وارد اپلیکیشن شما بشن.

 

·                     طراحی قدرتمند اپلیکیشن

اپلیکیشن باید  در حیطه نیازهای کاربر به خوبی فعالیت کنه، ینی باید طوری طراحی بشه که بتونه دقیقا هدفی که از ساختش انتظار می‌رفته رو برآورده و کنه و نیازی که کاربر داره رو برطرف.

·                     تجربه کاربری لذت بخش در اپلیکیشن

کاربرا باید بتونن که به صورت کامل با اپلیکیشن شما کار کنن و از کار با اون لذت ببرن. اپلیکیشن باید ناوبری راحتی داشته باشه و بخش‌های مختلف اون به راحتی قابل دسترس باشه. نبود بخش های پیچیده و منوهای تو در تو هم لازمه‌ی این بخشه.

                        طراحی جذاب اپلیکیشن

اپلیکیشن اندرویدی باید بتونه از لحاظ ظاهری برای مخاطب جذاب باشه، همچنین باید کاربرد پسند باشه و مخاطب در کار کردن با اون راحت باشه.

·                     طراحی کاربردی اپلیکیشن

اپلیکیشن اندرویدی باید به نحوی ساخته بشه که بتونه کاربری مناسبی رو هم ارائه بده. این کاربری باید برای همه یک تجربه ساده و لذت بخش باشه، به طوریکه که کاربرا بتونن به راحتی از اپلیکیشن استفاده کنن.

·                     رعایت استاندارد های جهانی

در طراحی اپلیکیشن باید استاندارد های جهانی رعایت بشه. به اینصورت که اپلیکیشن شما باید تو گوشی‌ها وتبلت‌های مختلفی که به سیستم عامل اندروید و یا به نسخه های مختلف این سیستم عامل مجهز هستن به خوبی کار کنه. جانمایی آیکون‌ها و کلیدها باید استاندارد  و مسیر بازو بسته شدن اپلیکیشن هم باید طبق استاندارد های  تعریف شده باشه.

·                      وجود امکانات کامل

اپلیکیشن شما باید نیازهای کاربران رو در زمینه‌های خاص و یا مختلف برطرف کنه، این به این معنیه که امکانات قرار داده شده در اپلیکیشن شما باید کامل باشه. این امکانات باید سازگار با تلفن همراه هوشمند باشن و کارایی کاملی رو هم ارائه بدن.